화성특례시가 동탄2지구 유통3부지 대형 물류시설 건립과 관련해 시민 우려에 공감하며 안전을 최우선으로 엄격히 검토 중이라고 밝혔습니다. 교통 용량과 안전성, 도시경관 등을 고려해 사업 규모를 35% 축소하고 교통량을 26% 줄였습니다. 최초 제안 62만㎡에서 올해 5월 최종 40만㎡로 세 차례 줄었으며 높이는 121m에서 77m, 주차대수 2269대에서 1414대로 조정됐습니다. 부지가 2010년 도시계획시설로 지정된 기속행위라 법적 한계가 있지만 주민 의견을 최대 반영하며 투명하게 공개할 방침입니다. 오산시 등과 협의해 동부대로 통행규제와 화물 네비앱 유도, 운영 모니터링 등 교통 대책을 수립했습니다. 정명근 시장은 "시민 우려를 인식하고 법적 절차 안에서 피해를 최소화하며 합리적 해법을 찾겠다"고 강조했습니다. Hwaseong Special City empathizes with residents' concerns over the massive logistics facility in Dongtan 2's Distribution Zone 3, prioritizing safety with rigorous reviews. They've slashed the project scale by 35% and traffic by 26%, factoring in capacity, safety, and urban views. From initial 620,000㎡ proposal to final 406,000㎡ after three cuts—height down from 121m to 77m, parking from 2,269 to 1,414 spots. As a 2010-designated urban facility, it's legally binding with limited discretion, but they'll maximize resident input and transparency. Coordinated with Osan City on Dongbu-daero restrictions, cargo nav app routing, and monitoring. Mayor Jeong Myeong-geun vows to minimize harm within legal bounds for a fair solution. #화성특례시 #물류시설 #동탄2지구